Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowy Urząd Pracy   Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Rzecznik Praw Konsumenta

Informacja dla mieszkańców Powiatu

Data opublikowania: .

Mieszkańcy Powiatów – odbiorcy energii elektrycznej ,

W ramach monitoringu rynku Prezes Urzędu Regulacji Energetyki rozpoczął akcjęskierowaną do konsumentów energii elektrycznej i gazu, umożliwiając zgłaszanie problemów dotyczących standardów jakościowych obsługi odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych.

Zwracam się z prośbą o wypełnienie formularza zgłoszeniowego wszystkie osoby (konsumentów), które narażone były na :

  • brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez sprzedawcę energii elektrycznej
  • podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,
  • przymus zawarcia umowy energii elektrycznej (oddziaływanie psychologiczne i perswazyjne),
  • brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą),
  • opóźnienia związane z regularnym wystawianiem czy wysyłaniem faktur przez sprzedawcę energii elektrycznej.

Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgłoszonych przez Odbiorców stanie się podstawą do ewentualnego podjęcia dalszych działań, w ramach przysługujących Prezesowi URE kompetencji. W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez Odbiorców, URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczny monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych   w oparciu o informacje uzyskane od Odbiorców. Został stworzony formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej URE, za pośrednictwem którego Odbiorcy mogą informować o napotkanych nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu. Należy podkreślić, że zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem przedmiotowego formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji, ich charakter będzie jedynie poznawczy i podlegający analizie zjawiska.

Formularz zgłoszeniowy Odbiorcy energii elektrycznej mogą przekazać do URE:

  1. drogą elektroniczną na adres:
    zglos.energia.elektryczna@ure.gov.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w przypadku spraw dotyczących energii elektrycznej
    zglos.gaz@ure.gov.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w przypadku spraw dotyczących gazu
  2. pisemnie - za pośrednictwem poczty tradycyjnej, na adres:
    Urząd Regulacji Energetyki
    Departament Rozwoju Rynków i Spraw Konsumenckich
    Al. Jerozolimskie 181
    02-222
    Warszawa z dopiskiem: „formularz-zgłoszenie nieprawidłowości”

formularz zgłoszeniowy do pobrania na stronie URE - kliknij -  http://www.ure.gov.pl/pl/regulator-monitoruje/6429,Regulator-monitoruje-dzialalnosc-sprzedawcow-energii-elektrycznej-i-paliw-gazowy.html

Starostwo Powiatowe w Wałbrzychu

Godziny Pracy Starostwa

  • poniedziałek, środa, czwartek od godz. 7.30 do godz. 15.30;
  • wtorek od godz. 7.30 do 16.30
  • piątek od godz. 7.30 do 14.30.
  • Nr telefonu na portiernię: 74 84-60-500